Laatste N64 StarWars titel haalt technisch het onderste uit de kan.
Star Wars Battle for Naboo is de spirituele opvolger van Star Wars Rogue Squadron, en de laatste game geproduceerd vanuit het contract van Nintendo en Lucasarts Entertainment ten tijde van de Nintendo 64 waarin Lucasarts Entertainment 4 Starwars titels zou produceren voor de Nintendo 64 als deelnemer van Nintendo’s "Dream Team". (Dit waren, Star Wars: Shadows Of The Empire, Star Wars: Rogue Squadron, Starwars: Episode 1 Racer, en als laatste Star Wars: Episode 1: Battle For Naboo.)
Gemaakt door wijlen Factor 5, Star Wars Battle for Naboo is een absoluut hoogstandje voor de Nintendo 64 technisch gezien. Deze ontwikkelaar had inmiddels zoveel ervaring opgebouwd in het coderen voor de Nintendo 64 dat zij met deze titel iedere grafische truc uit de hoed hebben getoverd, en het onderste uit de kan hebben gehaald qua grafische prestaties van de Nintendo 64.
Lees meer...
Helaas is het spel nooit succesvol gebleken, dit heeft onder meer te maken dat het Starwars verhaal uit het spel is gebaseerd op de "prequel" films die toendertijd door de fanbase niet heel goed ontvangen werden. Naast dat het spel heel laat in de levensduur van de N64 was uitgekomen (wat heeft bijgedragen aan de matige verkoop), was het ook extreem duur vanwege de grootte van het geheugen op de cartridge. Ik kan mij persoonlijk herinneren er 180 Gulden (Haha is 90 Euro) toendertijd voor de hebben betaald aangezien het ook een NTSC import game was voor mij
Dit is spijtig want het spel heeft hierdoor maar matig verkocht en zijn er ook nu maar weinig 2e hands exemplaren te vinden, en is het een zeldzame game geworden.
Zeer jammer voor een van de best grafisch presterende titels van de Nintendo 64..
Verberg. Star Wars: Episode I: Battle for Naboo