Kijk snel in de winkel

Review Mario Party 2

Aantal Spelers: 1 t/m 4

Mario Party 2 is het vervolg van Mario Party en is allereerst bedoeld als partyspel (Daarom heet het ook Mario Party!) om met je vrienden, broers en neven te spelen. Je kan er de meeste lol mee beleven als je het met vier speelt. Kijk dan ook niet op als je afspraak ontaardt in één groot, fantastisch feestje! Het is één van de beste meerspeler spellen op de markt!   Mario Party 2, Nintendo 64 Review

Het verhaal
Wederom is dit Mario spel een beetje kinderachtig en erg kleurrijk ( typisch Mario!) en daardoor zullen de meest doorgewinterde spelers dit spel waarschijnlijk niet kopen. Hier even een blijk van het verhaal:
Wario, Peach, Mario, Luigi, Donkey Kong en Yoshi waren met z'n allen in een hevige discussie. Vertellend over wat hen was overkomen, zeiden ze: "Laten we een wereld maken, gebaseerd op onze dromen!"
Met gebundelde krachten en gereedschap in hand, werd die wereld geboren, met de naam Mario Land.
Maar de sluwe snorremans Wario stond op en zei: "Met die naam ben ik eigenlijk niet zo blij, Wario Land is een betere naam! En toen begon iedereen over hun eigen faam.
"Peach Land is mooier!" En "Jouw naam klinkt slecht!" Toad kon niet geloven wat er werd gezegd!
Maar terwijl de eigen glorie door iedereen werd bezongen, werd Mario Land door Bowser binnengedrongen! "Stop nu met dat gezeur over hoe goed je wel bent, er is werk aan de winkel!" Riep Toad met luide stem.
"Het is heel simpel, deze wereld krijgt de naam, van diegene die de slechte Bowser weet te verslaan!"
Dus Mario en zijn vrienden gingen er stevig tegenaan, op jacht naar koning Koopa, en de Supersternaam! Ze belandden in de ruimte, ontmoetten piraten en spoken, maar hun wil om te slagen werd door niets gebroken. Het avontuur van hun leven, zo significant, aldus de legende van Mario Land!

Mario Party 2, Nintendo 64 Review
Het titelscherm
Mario Party 2, Nintendo 64 Review
Het toneelstukje over de legende
De Personages:
Met z'n zessen zijn ze, de enthousiaste Nintendo-iconen die allen strijden om een plaatsje in de wereldfaam, namelijk hun naam op de entree van hun eigen land! De een is een beetje sluwer of slimmer dan de ander, maar ze bezitten elk waardevolle kwaliteiten.
- Mario: Mario is sneller dan je zou vermoeden en is de bekendste van deze knotsgekke bende!
- Wario: De gemene neef van Mario is sluwer dan de rest en probeert zo de titel van Superster te halen.
- Luigi: Het jongere broertje van Mario - maar hij is wel langer! Het is een man van vele talenten.
- Peach: Een niet te onderschatten prinses.- Al zeg ik het zelf! - Yoshi: Deze dartele dino is de favoriet van velen en is niet bang van spelletjes met hoge inzetten!
- Donkey Kong: en Last but not least - Deze forse aap is de nummer één als het op kracht aankomt!

Let's Party!
Wanneer je het spel opstart, word op je op een leuke manier verwelkomd door middel van een grappig en leuk toneelstukje. Hier wordt het verhaal uit de doeken gedaan zoals hierboven beschreven. Daarna geeft Toad, die alles in goede banen leidt, je meer uitleg en raadt hij je aan om eerst Rules Land te spelen. In dit land worden alle regels klaar en duidelijk uit de doeken gedaan en ben je klaar om te spelen en ertegenaan te gaan!
In het begin zijn er vijf landen beschikbaar. Ze zijn opgesteld volgens moeilijkheid graad en variëren van 1 tot en met 3 sterren. Elk hebben ze hun eigen thema. De verschillende landen zijn Pirate Land ( een tropisch eiland met piraten: 1 ster), Western Land ( Het Wilde Westen: 1 ster), Space Land (op een gevaarlijk ruimtestation: 2 sterren), Mystery Land ( een heilige plaats met UFO's en 4 relikwieën: 2 sterren) en Horror Land ( een duister land vol met spoken: 3 sterren) Nadat je bij alle spelborden de Superster bent geweest, Valt Bowser binnen en ontvoert hij Toad. Jij moet hem redden en dit kan je door een nieuw spelbord te betreden: Bowser's Land! Dit land is zeer moeilijk ( 3 sterren) maar je komt er wel.
Het spel op zichzelf is niet zo moeilijk maar je kan dit verhelpen door je medespelers de moeilijkheidsgraad 'Hard' mee te geven. Ook kan je drie vrienden uitnodigen om een potje Mario Party te spelen.
Ieder land is opgebouwd uit spelvakjes, gekleurde rondjes met al of geen betekenis. In het begin krijg je een rondleiding over het spelbord ( Jammer genoeg zijn deze nog 2D.) En daarna wordt de speelvolgorde bepaald. Dit gebeurt door te springen tegen voortdurend wisselende getallenblokjes. Ook het aantal stappen over het spelbord wordt hiermee bepaald. Ieder vakje heeft verschillende betekenissen. Een blauw vakje is muntjes krijgen, terwijl een rood vakje je muntjes afneemt. Sommige vakjes herbergen Baby Bowser! Andere geven je verscheidene opdrachten. Je hoofddoel is om zoveel mogelijk sterren te verzamelen. Deze sterren moet je kopen met muntjes. Doorheen je beurt kun je voorwerpen gebruiken, tegenstanders uitdagen en natuurlijk minigames spelen, het hoofdbestanddeel om muntjes te verdienen.

De minigames
Nadat iedere speler éénmaal gesmeten heeft (of moet ik zeggen, springen) kan je een minigame spelen. Toad legt je uit wat je moet doen en je kan ook oefenen zonder dat het resultaat meetelt. Deze minigames zijn heel variërend en fantastisch! De ene keer moet je op het juiste blok springen en de andere keer zoveel mogelijk paddestoelen binnenrakelen. Ze zijn zeer uiteenlopend en er is zeker over nagedacht want ze zijn enorm leuk. Enkele minigames zijn: spookjes Tellen, Vijanden neerschieten of neer-bowlingen, op een bal lopen en de ander ervan rollen, het juiste tekeningetje raden, trekhaak spelen… Er zijn er zo veel, teveel om op te noemen.

Mario Party 2, Nintendo 64 Review

Minigame Land
Hier worden alle minigames die je hebt vrijgespeeld in het grote spel beschikbaar. Wel moet je ze eerst nog kopen. Munten kan je verdienen door sterren en munten te verzamelen tijdens de speelsessies op de spelborden. Iedere Ster brengt 50 muntjes op en deze worden gestort in je spaarpot. Wanneer je genoeg munten hebt gespaard, kan je de minigames kopen. Deze zijn onderverdeeld in verschillende categorieën. Je hebt de…
- Minigame voor 4 spelers: In deze games is het ieder voor zich! Moge de beste winnen!
- 1 tegen 3 spelers: Als enige moet je je zien te redden tegen drie tegenstanders!
- 2 tegen 2 spelers: Hier speel je samen met je vriend tegen het andere team in verrassende games!
Alle minigames zijn gesorteerd in drie verschillende bomen, elk staande voor een verschillend type. Elk resultaat wordt vastgelegd op de cartridge met intern geheugen! Dit is het Minigame Park. Andere zijn Woody, de vriendelijke boom die je de minigames verkoopt, De Spaarpot, de Records-Fles, met alle resultaten, en tenslotte Minigame-Stadium en Minigame-Coaster. Deze types worden pas beschikbaar als je een bepaald aantal keer gewonnen hebt in het grote spel of genoeg minigames gekocht hebt. In Minigame-Stadium neem je deel aan een wedstrijd. Voortdurend word er een minigame gespeeld en je moet zoveel mogelijk overwinningen zien te behalen. In Minigame-Coaster moet je zoveel mogelijk minigames na elkaar zien te winnen. Dit type is erg moeilijk en zal je dan ook veel tijd kosten om uit te spelen. Maar de beloningen zijn ook wel zeer leuk.

Houdbaarheid
Hierin blinkt Mario Party 2 echt wel uit. De houdbaarheid is bijna oneindig! Het enige wat je kan doen stoppen met spelen is de razende honger en verschrikkelijke dorst na 3 opeenvolgende dagen te spelen met je vrienden! Als je meestal alleen speelt, zal je toch nog steeds verwend worden. De talloze spelstanden en minigame-records kunnen alleen maar uitbreiden en verbeterd worden!

Coole Extra Games
Dungeon Dash ( Een 2 tegen 2 spel waarin je met latten moet lopen.): koop alle minigames die beschikbaar zijn en je ontvangt het spelletje van de piranhaplant.
Driver's Ed ( Een verkleinde versie van Mario Kart.): Voltooi de Minigame Coaster onder de Hard moeilijkheidsgraad.
Rainbow Run ( Gebaseerd op de gelijknamige minigame in de eerste Mario Party maar uitgebreider.): voltooi de Minigame Coaster onder de Normal moeilijkheidsgraad.

Eindconclusie
Net zoals elk Mario spel is Mario Party 2 een perfect partyspel en is het zeer leuk om met je vrienden te spelen! De meeste lol heb je bij de meerspelerstand maar de eenspelerstand, met Minigame Coaster en Minigame Stadium zijn ook zeer leuk. Mario Party 2 mag niet ontbreken op je feestje!

Verhaal:  7
Gameplay:  10
Graphics:  8