Review Jet Force Gamini

Aantal Spelers: 1 t/m 4
Publisher: Nintendo
Developer: Rare
Leeftijdsadvies: 11 jaar en ouder

Na Goldeneye 007 is er een volgend schietspel van Rareware, Jet Force Gemini! Weliswaar geen eerste-persoonspel, maar een derdepersoons actie-shooter! Volledig uit het brein van Rare ontsproten is Jet Force Gemini een spel met een geweldig verhaal. Allereerst speelden 2 kleine kinderen de hoofdrol, maar deze werden afgekeurd door Nintendo. Nu is het dan eindelijk af, met de 2 vernieuwde en verouderde personages Juno en Vela en hun trouwe hondje van een onbekend ras, Lupus!   Jet Force Gemini, Nintendo 64 Review

Gevangen in een slagveld…
“Daar gaat er weer een”, verzuchtte Juno terwijl er een nieuwe stip op de gigantische ruimtekaart angstwekkend rood begon te knipperen en daarna verdween. De tweeling kon de recente gebeurtenissen nauwelijks bevatten. Alle dringende zaken werden natuurlijk meteen aan de federatie gemeld, maar deze reageerde gelaten. Niets meer dan het zoveelste onbeduidende tirannetje, zeiden ze. Gun hem een paar sterren, en je hoort er niets meer van.
De federatie had er zelden zo ver naast gezeten. Een meedogenloze aanval op de Jet Force Gemini patrouille had bijna het hele squadron uitgeroeid. Slechts één schip – dat van Juno, Vela en Lupus – wist ternauwernood te ontsnappen. Hun hyperdrive was echter tijdens de heftige strijd onherstelbaar beschadigd. Ze zaten gevangen in een slagveld dat zich met een moordend en razendsnel tempo uitbreidde.
En alsof dit alles nog niet erg genoeg was, had Mizar, dat onbeduidende tirannetje van een ver sterrenstelsel, de vredige planeet Goldwood aangevallen. Goldwood, met zijn prachtige en gigantische bossen, was de thuisplaneet van de vredelievende Tribals. Vrijwel de gehele kolonie was gedoemd tot slavernij. De Tribal waren waardevolle bondgenoten, en het Jet Force team voelde zich beschaamd omdat ze niet in staat waren geweest om de nodige hulp te bieden.
Vela stond op uit haar luie stoel. “We hebben geen keuze, Juno”, zei ze plots vastberaden. “We moeten gaan!”
“Ik weet het”, knikte Juno voorzichtig. Hij zuchtte diep. “We zijn een te gemakkelijk doelwit. Als we nu niet onmiddellijk vertrekken zullen we…” Zonder waarschuwing begon de vloer onder hun voeten wild te schokken. Het gevolg van een felle explosie in het binnenste van het schip.
“Wat nu?” riep Vela, wijzend naar de monitor waarop te zien was hoe een horde Drone Raiders, de handlangers van Mizar, hun laadruim binnenstormde vanuit een Stealth Ship dat zich door de wand van het Jet Force Schip had geboord.
“Jullie gaan alvast, ik voeg me op Goldwood weer bij jullie als ik dit ongedierte van het schip heb geveegd.”
“Niets daarvan!” riep Vela. Wat als je…”
Maar Juno duwde haar de gang in. “Alsjeblieft Vela, hier hebben we geen tijd voor! Als Mizar het schip verovert, zitten we hier voorgoed vast en verliezen de Tribals hun enige kans op hoop om te ontsnappen en redding uit de klauwen van de Drones! Neem Lupus mee en haast je!”
Vela keek Juno nog eens enkele seconden diep in de ogen en rende vervolgens zonder om te kijken met Lupus in de richting va de Teleport Bay. Het begin van een bloedstollend avontuur!

, Nintendo 64 Review
Juno in het Tribals-dorpje, op de planeet Goldwood en Juno in zijn nog jonge gedaante.
Even voorstellen…
Het Jet Force team
Juno: Nadat de ouders van de tweeling Vela en Juno door moordzuchtige piraten om het leven werden gebracht, was Juno vastbesloten om toe te treden tot het Jet Force team. Inmiddels is Juno opgegroeid tot een graag gezien en gerespecteerd lid van het Gemini squadron. Even dapper als bedachtzaam doet Juno er alles aan om de vrede te bewaren in het melkwegstelsel! Zijn handige asbestschoenen laten hem over gloeiend hete lava lopen. ( Weliswaar zonder gezondheidskeurmerk…)
Vela: Vela is de tweelingzus van Juno en ze heeft net als hij een broertje dood aan de Drones, het gigantische leger van Mizar. Haar speciale vaardigheid is zwemmen en duiken. Juno kan alleen boven water zwemmen wegens zijn zware ruimtepak. Vela is extra leuk vanwege de beentjes, nu zonder babyvet, en haar leuke vlechtjes!
Lupus: Deze trouwe hond en het derde lid van het Jet Force team, speelt ook een rol van betekenis tijdens de gevechten door zijn cybernetisch aangepast ruimtepak. Hij is al sinds mensenheugenis lid van het Gemini squadron en de trouwe metgezel van Juno en Vela. Lupus kan kortstondig vliegen dankzij zijn handige raketpoten en hij kan veranderen in een soort tank/boot met straalaandrijving!
Floyd: Floyd is één van de kunstmatige robotsoldaten uit het haast eindeloze Drones-leger van koning Mizar. Dankzij de kunstmatige intelligentie van de elitaire Airborne Squadrons verzette hij zich tegen de plannen van zijn meester. Helaas zal hij er snel achter komen welke prijs hij zal moeten betalen wegens het niet klakkeloos opvolgen van Mizar’s bevelen. Floyd zweeft net als Navi in Zelda net naast je en hij waarschuwt je voor gevaar met verschillende kleuren. Als je alle brokstukken verzameld hebt, kun je met hem spelen in co-operative mode. Dat scheelt weer in de ammo en je hebt des te meer plezier!
, Nintendo 64 Review
Vela in het vijandelijke schip, Juno en Lupus met de rode Floyd die samen een rondje vliegen.
Andere medespelers…
King Jeff en de Tribals: De Tribals van de vredige planeet Goldwood zijn tot de slavernij gedoemd. De leiders van hun bende wordt traditioneel gekozen uit de weinigen die met een gave geboren zijn. King Jeff vormt hierop geen uitzondering. Wanneer de Drones hun rijk overspoelden, kan zelfs een koning zonder angst weinig uitrichten om zijn onderdanen en zijn grondgebied te beschermen. Na de oorlog werden de Tribals gedoemd tot slavernij en jij moet ze redden!
Mizar en de Drones: tirannen komen en gaan. Ze duiken soms op vanuit het niets waarna ze meestal weer vlot worden afgevoerd door een revolutie of een nieuw tirannetje. De federatie had te laat in de gaten dat er bij Mizar iets meer aan de hand was. Dankzij zijn schijnbaar onuitputtelijke leger van meedogenloze Drones heeft hij al vele planeten en sterren verovert. Mizar vormt de grootste bedreiging van de vrede in het universum sinds eeuwen.
, Nintendo 64 Review
Vela en Lupus met de groene restjes van enkele Drones en Juno die aankomt op Goldwood.
De Gemini-tweeling op verkenning…
Omdat volgens Nintendo de eerste ontwerpen van de hoofdpersonages te kinderlijk waren, heeft Rare ze met behulp van een omgekeerde verjongingsoperatie omgedoopt tot de nieuwe, oudere versies. Juno en Vela zien er nu uit als tieners. Nu passen ze veel beter bij al het geweld in het spel, dus de veranderingen hebben goed uitgepakt. Zoals je kon zien in het beginfilmpje, zijn Vela en Lupus eerst vertrokken met hun ruimteschepen. Juno komt te laat aan op Goldwood, bij de leider, om ze in te halen. De allereerste levels kun je alleen met Juno spelen. Wanneer je de andere personages hebt bevrijdt, worden ze ook beschikbaar om mee te spelen. Ieder personage begint aan een uiteinde van de kaart en ze ontmoeten elkaar in het midden, waar de uiteindelijke confrontatie zal plaatsvinden tussen het Jet Force team en Mizar. Nadat ze elkaar zijn tegengekomen, is er de mogelijkheid om met een ander personage eerder betrede werelden te verkennen om zo meer geheimen te ontdekken. Het eerste opvallende en leuke punt van Jet Force Gemini is de gigantische omvang van het spel. Er zijn 10 hoofdwerelden, waarvan elk personage er 3 voor z’n eigen heeft en dan nog het paleis van de tiran, Mizar. Elke wereld begint en eindigt met een filmpje over de landing of opstijging van je ruimteschip.
De verschillende werelden zijn:
Goldwood, waar Juno zijn verhaal begint, met de uitgestrekte groene wouden.
De S.S.Anubis, een enorm verlaten vrachtschip van Mizar dat net als vele andere schepen direct werd verlaten omdat het niet zo goed meer werkte. Tawfret, Eens was dit een vrolijke planeet vol met groene velden en Tribal-kolonies, maar met de komst van de Drones, is de planeet veranderd in één groot slagveld.
Slagschip Sekhmet, Hier begint Vela met het grote avontuur. Het meest recente succes van dit oorlogsschip is de overwinning van Goldwood.
De volgende planeet is Cerulean, Een mysterieuze planeet vol met ijskoude woestijnen waar het blauwe zand tot aan de horizon reikt. Hier en daar zijn nog de resten van een oude beschaving te vinden.
De Militaire basis Ichor, de grootste militaire basis van Mizar, waar talloze soldaten zich bevinden in de eindeloze rij oorlogsschepen.
Het Broederschip, het begin van Lupus, waar volgens de geruchten de oorsprong ligt van de Drones die de veroverde werelden bevolken.
Rith Essa, een planeet vol enorme bergen en diepe kloven. Met talrijke mijnen en adembenemende uitzichten zal deze planeet bevrijd moeten worden van de gevaarlijke Drones.
Eschebone, een planeet met vele, rusteloze vulkanen en eigenaardige, buitenaardse levensvormen die niet gesteld zijn op bezoek. Deze onvriendelijke planeet is daarom misschien niet toegevoegd aan Mizar’s verzameling.
Mizar’s Paleis, de kern van de wrede heerschappij van de tiran en de plaats waar Juno, Vela en Lupus elkaar zullen ontmoeten. De plaats waar het dappere trio het universum zal bevrijden?

Voor bepaalde, belangrijke gebieden heeft Mizar nog een eindbaas ingezet, want hij vertrouwt niet meer op zijn luchttroepen en de Drones alleen!

, Nintendo 64 Review
Juno verkent Cerulean, het schip van Mizar en een natuurpark.
Elk van de 10 werelden is dan nog eens onderverdeeld in ongeveer 5 tot 10 sub werelden met dan nog eens een paar supergeheime werelden die pas open zijn wanneer je bepaalde opdrachten hebt uitgevoerd. Ook is er sprake van een supergeheime missie die je pas later in het spel zal moeten uitspelen… Iedere wereld vergt enorm veel inspanning en doorzettingsvermogen om ieder geheim te ontdekken en het level uit te spelen. Omdat er zo veel geheime gebieden zijn, is het onmogelijk om een wereld onmiddellijk uit te spelen! Ieder verschillend gebied is pas te betreden met een speciale vaardigheid van één van de personages. Juno heeft de mogelijkheid om een level te betreden dat ver weg in een lavameer ligt, want Juno kan met zijn handige uitrusting over kolkend hete lava lopen! Vela heeft de mogelijkheid om te duiken, waar Juno niet in slaagt ondanks zijn zware ruimtepak. Zo kan Vela gebieden binnengaan die diep onder het wateroppervlak te vinden zijn. Onze trouwe hond Lupus kan met zijn superspeciale raketpoten levels betreden die over een diep ravijn te vinden zijn of op een ongekende hoogte liggen.
, Nintendo 64 Review
Vela met vlechtjes, Lupus met gevaarlijk wapentuig en Juno krijgt het heet onder z’n voeten!
Ontploffende mieren
Dankzij het wereld beroemde ( in de gameswereld dan…) Rareware team uit het Verenigd Koninkrijk is Jet Force Gemini een pracht van een Nintendo64 spel geworden. De ene keer speelt het als Golden Eye 007, of een ouderwets verticaal ruimte schietspel, maar de andere keer voelt het aan alsof je een 3D avontuur, bijvoorbeeld Banjo-Kazooie of Donkey Kong aan het spelen bent. Bij de momenten waar tientallen, zo niet honderdtallen, vliegende monsters op je afduiken, word het pas echt duidelijk dat dit een schietspel is. Gelukkig is de besturing dan ook goed. Zonder een goede besturing kan een game dan ook één regelrechte ramp worden. In Jet Force Gemini zit dat dus wel goed. De besturing is niet moeilijk en aan te passen naar je eigen smaak. Met de A en B-knop wissel je tussen je verschillende wapens en om het makkelijker te maken, kan je ook een wapen toewijzen aan elke richting van de vierpuntsdruktoets. (Wat een lang woord, Nintendo is niet zo goed in het verzinnen van namen!) De analoge stick is om te bewegen en Z om te vuren. Als je de R knop ingedrukt houdt, schakel je over naar de richt-mode, waarbij je je vizier bestuurt met de analoge stick en beweegt met de gele C-knoppen. Dankzij de verschillende verzamelelementen, bv. de mierenkoppen en de Mizar-muntjes, waan je jezelf in Banjo-Kazooie. Samen met het ruimteverhaal en de gigantische spelwereld maken van Jet Force Gemini een perfecte mix om op elk moment te spelen. In dit spel zijn er natuurlijk enorm veel verschillende en uiteenlopende wapens, zoals het machinegeweer of de shuriken, zeer handige en vlijmscherpe werpmessen. Tijdens je zoektocht zul je kisten vinden waar deze wapens verstopt zitten. Let echter op want vele Drones zullen ze bewaken! Enkele handige bondgenoten zullen je ook willen helpen en doen je verschillende voorwerpen cadeau. Als je ze tenminste kunt vinden. In totaal zijn er 14 verschillende wapens ( die hieronder uit de doeken gedaan worden) én nog één voorwerp, het visvoer. Nergens wordt echter uitgelegd waarom je dit nodig hebt of dan ook maar wil hebben.
Jet Force Pistool: Dit handige wapen behoort tot de standaard uitrusting van elk Jet Force Gemini-lid. Met dit wapen begin je dan ook het avontuur. Je kunt er enkele schoten na elkaar mee lossen, maar daarna heeft het een beetje tijd nodig om weer op te laden.
Machinegeweer: Dit wapen heeft een grote vuurkracht en kan enorm snel kogels afvuren, maar door de terugslag is het niet erg nauwkeurig en je jaagt er al je munitie al snel doorheen!
Plasma Shotgun: Dit kan op verschillende manieren worden gebruikt. Bij snel afvuren is het niet zo sterk, maar laad het een beetje op ( door Z ingedrukt te houden) en met een juist gemikte slag is het zeer dodelijk! Homing Missile Launcher: Perfect om snel alle Drones mee af te knallen met drie tegelijk afgevuurde, hittezoekende raketten. Houd echter je ammo in de gaten want er zijn niet veel raketten voorhanden!
Tri-Rocket Launcher: Handzaam wapen waarmee een enorm sterke raket afgevuurd wordt die elke Drone in de kamer onmiddellijk doodt! Zet je vizier vast en knallen maar!
Sniper Rifle: Een krachtig wapen, waarmee je van ver een vijand stilletjes kan omleggen. Met dit wapen kan je inzoomen en uitzoomen op je vizier. Vlammenwerper: Dit wapen heeft slechts een kort bereik maar is wel zeer effectief op een korte afstand!
Shocker: Een experimenteel wapen dat krachtige stroomstoten afvuurt richting je tegenstander. Het bereik is beperkt, maar het laat op de dicht gelegen Drones een schokkende indruk achter!
Granaten: De standaard explosieven van een Jet Force Gemini. Werp ze naar je vijand en ze stuiven alle kanten op!
, Nintendo 64 Review
Juno met de Tri-Rocket Launcher, richten op Goldwood en de Drones in het introfilmpje.
Shuriken: Vlijmscherpe werpmessen, die ondanks hun simpele uiterlijk toch zeer doeltreffend zijn omdat ze een hittezoeker bezitten. Nadat je je vijand hebt omgelegd, kun je ze opnieuw verzamelen om er geen teveel te verliezen!
Remote Mines: Deze mijnen blijven op iedere ondergrond kleven. Zet ze vast, zoek een geschikt schuilplaatsje en laat ze ontploffen wanneer er een Drone passeert!
Proximity Mines: Deze mijnen ontploffen met een geweldige kracht als ze de grond raken. Met hun grote bereik leggen ze iedereen om, inclusief jezelf als je te dicht staat!
Cluster Bombs: Ze lijken sterk op de reguliere granaten, maar laten na hun ontploffing nog enkele bommen in het rond vliegen om het bereik en de effectiviteit te vergroten.
Flares: Aangezien Mizar niet bekend staat om zijn sfeervolle verlichting, zul je deze lichtbrengers in de duisternis vaak nodig hebben in het diepste van Mizar’s donkere schepen!

Naast deze machtige wapens zul je nog meer voorwerpen en personen moeten zien te vinden tijdens je zoektocht naar je teamgenoten en Mizar! Mizar’s munten: Vind deze munten en je zult versteld staan wat je allemaal met ze kunt kopen of krijgen!
Totems: Deze totems liggen verstopt in de verste en meest gevaarlijke delen van iedere wereld. Ze zijn een beloning voor de Jet Force-speler die genoeg doorzettingsvermogen heeft om de meest afgelegen gebieden te verkennen. Totems geven je speciale opties in het Multiplayer menu, zoals een richtspel en een racespel voor 4 spelers.
Gemini Holders: Ook deze voorwerpen zijn zeer schaars bezaaid in het universum van Mizar. Als je zo een vindt, laat ze zeker niet liggen! Ze zijn een handige uitbreiding op je maximale levensenergie, om nog meer mieren dood te kunnen schieten. De edelstenen zorgen voor een herstel van je ruimtepak na vele uurtjes vechten en schoten incasseren.
Tribals: Deze schattige beertjes vinden is één van de hoofddoelen van Jet Force Gemini. Ze zijn gevangen genomen en tot de slavernij in de mijnen gedoemd door de kwaadaardige Mizar. Bevrijdt ze door tegen ze aan te lopen!

, Nintendo 64 Review
De Tribals die je moet vinden, De schademeter links onderaan en een richtspel voor 4 spelers.
Verder zijn er ook nog de munitie kisten, die je meer munitie bezorgen, de capaciteitskisten, die je veroorloven om meer ammo in één keer te dragen, Schilden, die je een tijdelijke bescherming bieden en sleutels, hard nodig om de verschillende deuren op de planeten te openen. In de werelden zijn er veel verschillende deuren die je allemaal moet zien te passeren. De deuren die werken met sleutels gaan alleen open als je de sleutel bij je hebt die hetzelfde kleur heeft als het slot; dus kan je gele, rode, blauwe… sleutels vinden. Ook zijn er deuren die pas opengaan na het verslaan van een bepaald aantal vijanden in dat gebied. ( Of allemaal natuurlijk.) Deze deuren heten de Life Force Deuren. Sommige deuren gaan alleen open als je hun slot te lijf gaat met een bepaald wapen, bijvoorbeeld de Tri Rocket Launcher. Verder zijn er nog deuren die altijd opengaan, maar elke deur heeft een teken van Jet Force Gemini boven de poort met een bepaalde kleur. Rood betekent dat je teruggaat en groen, natuurlijk, vooruit.

‘K zag twee beren…
Nog een fantastisch punt aan dit spel is dat het je toelaat om meer te doen dan vijanden beschieten en Tribals redden. Heb je geen zin om het spel op een normale manier te spelen, of heb een bloedhekel aan beren? Dan laat Jet Force Gemini je toe om je uit te leven op de Tribals, onze schattige beertjes. Gooi eens een granaat naar een groepje Tribals en hun bruine klodders stuiven alle kanten op. Jammer genoeg (voor hen dan…) zijn ze niet snel genoeg en het enige wat dan overblijft is een beregoede pasta op de muur. Of je kunt gaan koppensnellen met je geweer of je Sniper. Met een schuriken kan je eindelijk een einde maken aan hun jammerlijke gekerm door ze het hoofd af te schieten wanneer ze op je afgehobbeld komen in de hoop dat je ze gaat redden. Bij wijze van trofee kan je daarna hun koppen gaan verzamelen en vreemd genoeg houdt Jet Force Gemini bij hoeveel berekoppen je al verzameld hebt, alsook het aantal mierenhoofden. Na een welgemikt schot is hun hoofd eraf en kan je hoofden verzamelen! Duidelijk niet voor lieve, kleine kindertjes bedoeld. Na een flink aantal koppen te hebben verzameld, kun je je aan een flinke bonus verwachten!

, Nintendo 64 Review
Juno bij een deur, Juno aan het schieten op Drones en op bezoek in een reusachtige kamer!
Op bezoek
Nog zo’n interessant punt is dat je soms de mogelijkheid hebt om te veranderen in een blauwe mier. De andere Drones zullen je weliswaar raar aankijken, maar ze zullen je toch niets doen! Als je zelf niet schiet tenminste, want anders gaan de lichten uit en zit je met de gebakken peren! Ga binnen in een mieren discotheek ( Een voorbeeld van de bizarre humor van Rare!) en vraag aan de DJ je favoriete muziekje op. Of ga een rondje Jeff And Barry Racing spelen in de Game hall achter in de disco. Als je Mizar Muntjes hebt tenminste. Het is best nog een aardig racespel ook.
, Nintendo 64 Review
Juno met z’n ruimtepak, nog een paar Tribals en een filmpje over de Tribals op Goldwood.
Schiet maar raak
De kunstmatige intelligentie van de Drones, de mieren, in Jet Force Gemini is de beste sinds jaren. Alle mieren en Drones weten de stand van ieder voorwerp in elk level. Zo weten ze zich achter een kist of een krat te verschuilen totdat jij er nietsvermoedend voorbijwaggelt en doodgeschoten wordt. Ook zullen ze gewonde vrienden bijstaan om te helpen schieten en zich verspreiden en rond jou plaatsen om je van alle kanten te beschieten. Soms zijn er Drones die er genoeg van hebben, die hun wapen op de grond smijten en zich overgeven. Ze smeken je om hen te sparen maar daar doen we dus niet aan mee. Als de mieren hun wapen verloren hebben en ze hebben nog geen zin om zich zomaar over te geven, vluchten ze weg van je en zoeken ze dekking bij hun vrienden!
, Nintendo 64 Review
Mieren achter tonnen, in een geheime wereld en een levende poort naar een ander gebied!
Een digitaal meesterwerk
Het geluid in Jet Force Gemini is van een uitmuntende kwaliteit en stroomt in Dolby Surround uit je boxen. ( Als je geluidsinstallatie daar tenminste mee overweg kan!) Al werelden en subwerelden hebben een eigen lied en deze liederen zijn natuurlijk enorm mooi, zoals we van Rare mogen verwachten. De muziek grijpt je aan en brengt enorm veel sfeer bij aan je spel en laat je net op het juiste moment nog meer zweten van spanning. Schoten, Klieders die vallen op de grond en uiteenspattende mieren klinken fantastisch en zeer realistisch. ( Heb jij ooit al een mier van 2 meter hoog met een gigantisch geweer horen uiteenspatten?) Een dikke pluim voor Rare!
De graphics in Jet Force Gemini zijn zelfs nog beter! Ieder detail wordt perfect weergegeven en nergens is er mist te bekennen in de gigantische werelden! Overal zijn er prachtige texturen te bekennen met veel kleur en afwerking. Enorm veel tussenfilmpjes, bv. wanneer je land en opstijgt in een wereld of een planeet en in het begin zijn zeer leuk en prachtig om naar te kijken. De omgeving brengt nu écht wel meer sfeer in het spel, bv. de bossen en onderaardse gangen op Goldwood, de kisten en machines op de vrachtschepen… Gewoonweg te veel om op te noemen. Daarbovenop is er voor Rare geen moeite te veel om hun kunstjes te tentoonstellen. Gigantische spiegelende oppervlakken, die elk detail en kloddertje bloed van de mieren nog een keer perfect weergeven! Gewoonweg ongelooflijk wat Rare hier geflikt heeft en zonder het Expansion Pak uit bv. Donkey Kong. Nog een dikkere en schonere pluim van een prachtige pauw voor Rare!
, Nintendo 64 Review
Hoor je die ontploffing? Prachtig hé! Een reusachtig landschap en een even grote spiegel!
Jet Force team maal 4!
Jet Force Gemini heeft geweldig veel Multiplayer opties. Met z’n vieren is het fantastisch en minstens net zo leuk als bij Goldeneye 007. Je kunt kiezen uit de 3 verschillende hoofdpersonages Juno, Vela en Lupus en wanneer je een bepaalde Totem hebt gevonden, kun je ook met verschillende Drones spelen! Alle meerspeler arena’s zijn gigantisch en net als de werelden compleet vrij van mist. Ze zijn zeer uitgebreid en verschillend en je hebt er dan nog eens zeer veel van! Met loopgraven, reusachtige keien en uitkijktorens om je te verschuilen is er enorm veel multiplayer-pret! Zodoende is er geen reden om te stoppen met spelen in die fantastische multiplayer mode. Daarbovenop krijg je als een bonus van de Totempalen nog een schietspel om het omtermeest doelwitten te raken en een racespel om je racevaardigheden te testen. Dwars door alle wedstrijden en competities heen houd de cartridge alle standen bij. Kortom, genoeg pret en plezier om te spelen en te blijven spelen! En dat allemaal in één spel, namelijk Jet Force Gemini!
, Nintendo 64 Review
Het meerspeler racespel, de actie met z’n vieren en Juno kan geen mier meer zien!
Komaan, Nog een keer!
Dat zul je veel horen. Vooral dankzij zijn multiplayer is Jet Force Gemini een geweldig spel om veel te spelen! De talloze arena’s, de vele personages om mee te spelen en de vrij te maken bonussen van de Totempalen zijn een ware must voor de Jet Force Gemini-speler! Ook dankzij de drie hoofdspelers Juno, Vela en de hond Lupus moet je de levels vele keren opnieuw spelen om alle geheimen te ontdekken en geheime gebieden te vinden met de leuke wapens! Omdat de Tribals altijd teruggezet worden nadat je een level uitspeelt, ( Net als in Banjo-Kazooie met de muzieknoten.) moet je de levels iedere keer opnieuw spelen om alle Tribals te vinden. Dit doet echter niets verkeerd met je humeur, want je waardering voor het spel stijgt na iedere mier of Drone die je doodschiet en iedere Tribal die je red van de slavernij!

Eindconclusie
Jet Force Gemini is een geweldig derdepersoons-schiet spel en waarschijnlijk vinden vele van jullie hem de beste! Dankzij zijn thema en zijn uitzonderlijke verhaal is Jet Force Gemini iets origineler dan Goldeneye 007 en het zal waarschijnlijk ook meer jeugdige spelers aantrekken. Kopen is gewoon de boodschap, dit spel hoort in ieder collectie thuis. Dit is een meesterwerkje van Rare dat bij de besten hoort!

Beoordeling:

Verhaal:  9
Gameplay:  10